Verloop
Documenten
Start van het academiejaar
Adres en openingsuren studentensecretariaat
Aanpassen van je inschrijvingsgegevens
Onze opleidingen ▾

Inschrijven

Verloop
VOORAF

Inschrijvingen verlopen volledig digitaal. Indien je toch wenst fysiek in te schrijven, dien je eerst alle stappen te doorlopen die op deze pagina beschreven worden en nadien maak je een afspraak via onze digitale agenda.

Kandidaat-studenten voor de opleidingen interieurvormgeving, landschaps- en tuin­architectuur, landschaps­ontwikkeling en digital design & development kunnen onmiddellijk preregistreren. Kandidaat-studenten muziek, drama, audiovisuele en beeldende kunsten dienen eerst deel te nemen aan de toelatingsproeven. Je kan je pas inschrijven nadat je geslaagd bent voor de toelatingsproef. Voor de andere opleidingen raadpleeg je best even de rubriek toelatingsvoorwaarden.


PREREGISTRATIE

Als je wil inschrijven voor een opleiding, moet je je vooraf preregistreren. De preregistratie zorgt ervoor dat de inschrijvings­procedure sneller verloopt. webreg.hogent.be

REGISTREER HIER

webreg.howest.be, enkel voor digital design en development (devine)

Voor opleidingen met een toelatingsproef, is de preregistratie de inschrijving voor de toelatingsproef.
De online preregistratie voor toelatingsproeven en inschrijven volgend academiejaar is jaarlijks beschikbaar vanaf december.


VOLTOOIEN VAN DE INSCHRIJVING
PROFESSIONELE BACHELORS

Studenten die zich registreren voor een professionele bacheloropleiding kunnen hun studieprogramma aanvraag invullen vanaf 25 juni 2022. Van zodra aan alle inschrijvings­voorwaarden voldaan is, wordt jouw aanvraag tot inschrijven digitaal verwerkt. Je wordt per mail op de hoogte gebracht van de stand van zaken.

Kandidaten met een Nederlands diploma moeten minstens een MBO4-diploma, VWO-diploma of propedeuse­getuigschrift kunnen voorleggen. Wie geen geldig diploma bezit, kan  kijken of het algemeen toelatingsonderzoek een oplossing kan bieden. De toelatings­voorwaarden worden gecontroleerd bij inschrijving.

ACADEMISCHE BACHELORS, MASTERS, POSTGRADUATEN

Studenten die hebben deelgenomen aan een toelatings- of oriënteringsproef en geslaagd zijn, krijgen een automatische mail verstuurd met uitleg hoe ze hun studieprogramma  kunnen vastleggen en hun inschrijving kunnen finaliseren.

In een volgende stap kijkt de studentenadministratie na of je aan alle inschrijvings­voorwaarden voldoet en of bepaalde documenten of gegevens ontbreken.

Ontbreken er documenten of gegevens, dan word je via mail verwittigd om ze te uploaden via webreg.hogent.be. Daar meld je je aan en kan je je webregistratie wijzigen.


VRAGEN?

Kandidaat-studenten die nog bijkomende vragen hebben, kunnen telefonisch contact opnemen: + 32 (0)9 2433610.

Documenten

Alle documenten en info die je nodig hebt – o.a. inschrijvingsbewijzen voor het openbaar vervoer e.d. kan je terugvinden in de digitale leeromgeving na inschrijving.

Indien je vorig jaar recht had op een studietoelage, dien je bij registratie het bewijs van schooltoeslag/studietoelage van vorig academiejaar op te laden.

De facturen voor het inschrijvingsgeld en het ateliergeld worden apart via email verstuurd.


STUDENTENKAART

Je krijgt je studentenkaart op de onthaaldag voor nieuwe studenten. Daarna kan je ze afhalen aan het onthaal Cloquet op campus Bijloke.

Start van het academiejaar
ONTHAALWEEK

In de week van 18 september 2023 verwelkomen we alle nieuwe studenten aan KASK & Conservatorium. Je ontvangt meer informatie via mail.


START VAN DE LESSEN

De lessen starten op maandag 25 september 2023.

Adres en openingsuren studentensecretariaat

Jozef Kluyskensstraat 2, 9000 Gent
Tel. + 32(0)92433610
Tel. international students + 32(0)92433613


OPENINGSUREN

MA – VR 09:00 – 12:00 / 13:00 – 16:00
ZA – ZO Gesloten

Het studentensecretariaat zal uitzonderlijk gesloten zijn op 12 juni vanaf 12:00.


SLUITINGSDAGEN
  • 01.04 – 16.04.23
  • 01.05.23
  • 18.05 – 19.05.23
  • 29.05.23
  • 08.07 t.e.m. 15.08.23
  • 01.11 – 03.11.23
  • 15.11.23
Aanpassen van je inschrijvingsgegevens

Bij inschrijving kan je naast je officiële naam ook je roepnaam opgeven. De roepnaam verschijnt op chamilo, puntenlijsten, aanwezigheidslijsten,… Maar op officiële documenten blijft de officiële naam staan. Wens je je roepnaam te wijzigen? Mail naar jouw trajectbegeleider.

Het e-mail adres bestaat standaard uit voornaam.naam@student.hogent.be. De roepnaam wordt niet mee opgenomen in de automatisatie, maar kan nadien wel manueel aangepast worden. Wens je je e-mailadres te wijzigen? Mail naar jouw trajectbegeleider.