Verloop
Documenten
Start van het academiejaar
Adres en openingsuren studentensecretariaat
Aanpassen van je inschrijvingsgegevens
Onze opleidingen ▾

Inschrijven

Verloop
VOORAF

Inschrijvingen verlopen volledig digitaal. Indien je toch wenst fysiek in te schrijven, dien je eerst alle stappen te doorlopen die op deze pagina beschreven worden en nadien maak je een afspraak via onze digitale agenda.

Kandidaat-studenten voor de opleidingen interieurvormgeving, landschaps- en tuin­architectuur, landschaps­ontwikkeling en digital design & development kunnen onmiddellijk preregistreren. Kandidaat-studenten muziek, drama, audiovisuele en beeldende kunsten dienen eerst deel te nemen aan de toelatingsproeven. Je kan je pas inschrijven nadat je geslaagd bent voor de toelatingsproef. Voor de andere opleidingen raadpleeg je best even de rubriek toelatingsvoorwaarden.


PREREGISTRATIE

Als je wil inschrijven voor een opleiding, moet je je vooraf registreren. De preregistratie zorgt ervoor dat de inschrijvings­procedure sneller verloopt.
webreg.hogent.be

webreg.howest.be, enkel voor digital design en development (devine)

Je hoeft niet te preregistreren als:

  • je deelneemt aan een toelatingsproef.
    Nadat je geslaagd bent, ontvang je instructies om je inschrijving te vervolledigen.
  • je de voorbije jaren al elders binnen HOGENT was ingeschreven.

De online preregistratie voor toelatingsproeven en inschrijven academiejaar is jaarlijks beschikbaar vanaf eind november.


VOLTOOIEN VAN DE INSCHRIJVING
PROFESSIONELE BACHELORS

Studenten die zich registreren voor een professionele bacheloropleiding kunnen hun studieprogramma aanvraag invullen vanaf 25 juni 2022. Van zodra aan alle inschrijvings­voorwaarden voldaan is, wordt jouw aanvraag tot inschrijven digitaal verwerkt. Je wordt per mail op de hoogte gebracht van de stand van zaken.

ACADEMISCHE BACHELORS, MASTERS, POSTGRADUATEN

Studenten die hebben deelgenomen aan een toelatings- of oriënteringsproef en geslaagd zijn, krijgen een automatische mail verstuurd met uitleg hoe ze hun studieprogramma aanvraag (SPA) kunnen invullen en hun inschrijving kunnen finaliseren.

In een volgende stap kijkt de studentenadministratie na of je aan alle inschrijvings­voorwaarden voldoet en of bepaalde documenten of gegevens ontbreken.

Ontbreken er documenten of gegevens, dan word je via mail verwittigd om ze te uploaden via webreg.hogent.be. Daar meld je je aan en kan je je webregistratie wijzigen.


VRAGEN?

Kandidaat-studenten die graag een gesprek wensen om de inschrijving te voltooien, kunnen telefonisch contact opnemen: + 32 (0)9 2433610.

Documenten

Alle documenten en info die je nodig hebt – o.a. inschrijvings­bewijzen voor het openbaar vervoer e.d. worden via e-mail verstuurd. Indien je vorig jaar recht had op een studiebeurs, dien je bij registratie het bewijs van beurs van vorig academiejaar op te laden.

De facturen voor het inschrijvingsgeld en het ateliergeld worden apart via e-mail verstuurd.


STUDENTENKAART

Studentenkaarten worden tijdens het academiejaar 2022-23 op het studentensecretariaat afgehaald na ondertekening van de studieprogramma aanvraag in Ibamaflex (E-postbus).

Start van het academiejaar
ONTHAALWEEK

In de week van 19 September 2022 verwelkomen we alle nieuwe studenten aan KASK & Conservatorium. Je ontvangt meer informatie via mail. Het programma verschijnt ook op deze website.


START VAN DE LESSEN

De lessen starten op maandag 26 september 2022.

Adres en openingsuren studentensecretariaat

Jozef Kluyskensstraat 2, 9000 Gent
Tel. + 32(0)92433610
Tel. international students + 32(0)92433613


OPENINGSUREN

MA – VR 09:00 – 12:00 / 13:00 – 16:00
ZA – ZO Gesloten


SLUITINGSDAGEN
  • 25.12.21 – 09.01.22
  • 28.02.22
  • 04.04 – 17.04.22
  • 26.05 – 27.05.22
  • 06.06.22
  • 09.07 – 07.08.22
Aanpassen van je inschrijvingsgegevens

Bij inschrijving kan je naast je officiële naam ook je roepnaam opgeven. De roepnaam verschijnt op chamilo, puntenlijsten, aanwezigheidslijsten,… Maar op officiële documenten blijft de officiële naam staan. Wens je je roepnaam te wijzigen? Mail naar jouw trajectbegeleider.

Het e-mail adres bestaat standaard uit voornaam.naam@student.hogent.be. De roepnaam wordt niet mee opgenomen in de automatisatie, maar kan nadien wel manueel aangepast worden. Wens je je e-mailadres te wijzigen? Mail naar jouw trajectbegeleider.

In Active Directory wordt ook het veld voornaam gebruikt, dit komt onder andere tot uiting bij het zoeken van een persoon/e-mail adres in Outlook.