De filosoof Michel Serres spreekt in Le Tiers-Instruit (1991) van het pedagogisch milieu of ‘midden’, de risicovolle plek in het midden van een rivier, waar het leren zich afspeelt; educatie als een vorm van expositie of blootstelling onder de deskundige begeleiding van een pedagoog, die de leerling verleidt om dit midden en die risicovolle plek op te zoeken. Het is die plek, dat pedagogisch midden of milieu dat de onderzoekers willen helpen installeren: een artistieke plek waar het creatieproces van jongeren kan gedijen en tot stand kan komen en waar een competente leraar in de kunsten de weg kan wijzen.
missie en visieclusters
onderzoekprojecten
onderzoekkandiderenlabs
locatieonderzoekonderzoekspublicaties
lees, kijk, luisteronderzoek
09.11.24, 15:00, Boekvoorstelling Tentoonstellingen te Gent: De kunstkritiek van Raoul De Keyser, 1949-1964onderzoekspresentatieAgendaArtistieke werking14.11.24, 18:00, Zurkhaneh, muziekonderzoekspresentatieAgendaArtistieke werking18.11.24 – 19.11.24, Making The World More Than Less Real, Zwarte ZaalonderzoekspresentatiesymposiumAgendaArtistieke werking19.11.24 – 23.11.24, Ways of ListeningonderzoekspresentatieAgendaArtistieke werking21.11.24, 18:00, Zurkhaneh, kokenonderzoekspresentatieAgendaArtistieke werkingbekijk de volledige agenda